søndag 11. januar 2009

Tv-slave?

Hvor ufattelig mye tid går det egentlig an å bruke på å glo på TV? Jeg sitter og zapper i snitt pr uke: søndag til torsdag fra 20.30 til 23.00 = 12,5 timer. Fredag og lørdag blir det nok til 24.00 Minst! Det blir 7 timer til. Til sammen ca 20 timer. 20 timer i uka i 52 uker blir 1040 timer, dvs over 43 døgn. 43 døgn i året sitter jeg og glor på TV!!! Noe er bra, underholdende eller berikende. Men mesteparten av tida zapper jeg fra møkkaprogram til møkkaprogram på jakt etter noe BRA å se på. Dette har jeg vel gjort de siste 9 åra. Og da har jeg brukt over ett år på å se på TV. Døgnet rundt. Har jeg lest for ungene mine like mye? Eller lest noe selv?

Dette er mitt nyttårforsett: Se mindre på TV.

Hva skal jeg bruke all denne ekstratiden til?
  • Jeg skal quizze på mandager - Ranghanatans råtasser legger 4.plassen bak seg og gyver løs på ny sesong.
  • Jeg skal trimme
  • Jeg skal lese
  • Jeg skal sy
  • Ehhh - prate med EVEN!!! Muligens sunt for ekteskapet?

Nesten som jeg gleder meg litt til alt jeg skal få gjort. Men: noe skal jeg se: Berlinerpoplene og Himmelblå. Og film med Even i helga. Men ikke mere møkkazapping!

Ingen kommentarer: