onsdag 28. januar 2009

Forventningers møte med virkeligheten

Jeg flytta til Syden sa jeg. Men jeg flytta bare ti mil fra Oslo. Ikke særlig langt, men i hvert fall én vekstsone! I Syden skulle jeg ha blomstrende hage, med magnoliatrær og roser. Kanskje et ferskentre? Og sykle kunne jeg hele året, for her i Syden går jo det fint.

Jeg måtte minne meg selv på i går at det er jo ikke Danmark jeg har flytta til. Jeg har flytta til Vestfold, og her er det snø og vinter. I min barndoms by på 15 mil lenger sør var det også snø og vinter. Så da jeg satt der i Oslo og drømte om magnolia i hagen, må det ha gått meg hus forbi at vinteren også kommer til Vestfold... Jeg har kava på sykkel på dårlig brøyta sykkelsti, (si meg er dette bare sykkelby om sommeren?) - og jeg har kava på isen (hva med å strø?).

Men jeg har et håp om at det er kortvarig og at snøen snart kommer ned ferdig måka...

Ingen kommentarer: