onsdag 9. september 2009

Drugs'n rock'n roll

Jeg er helt og fullstendig mot narkotika av alle slag. Jeg trives også med Norges restriktive alkoholpolitikk. (Ja, selv om jeg tolker reglene for innførsel litt fritt og tar med 2 kartonger i stedet for 1, men da smugler jeg ikke øl også, altså. Eller sprit...) Men det slår meg at blant mine favorittband finnes det mange som ikke har vært helt enige med meg i det.

Jeg liker jo godt mye rock og annen moro fra 70-tallet. Og de gutta der spytta neppe i glasset. Eller hasjpipa, eller på LSD-frimerket sitt. Jeg hører jo at mine favorittlåter ofte har noe lettere (eller tyngre) psykedelisk over seg. Kashmir uten LSD hadde vel ikke vært rare sakene...

Burde jeg da av prinsipp bare spille musikk av edruelige (men ikke fanatiske eller religiøse) artister som bare lager politisk korrekte sanger om mellommenneskelige temaer? Og siden jeg ikke klarer å komme på noen band i denne sjengeren kunne det fort endt opp med en annonse på Finn.no om salg av stereoanlegg. Heldigvis hørte jeg en fyr på radioen som sa at det ikke var sunt å ha prinsipper for prinsippets skyld...

Ingen kommentarer: