mandag 16. juni 2008

Nyhuset

Fredag 13.juni kl. 12 kommer vi endelig inn i nyhuset. Vi har med sofa kjøpt på finn.no, en koffert med klær, to kasser med leker til guttene, og ikke minst; Es stereoanlegg! Møblementet suppleres av mamma som kommer med campingbord og campingstoler - campingbord er også bord!!!

Mamma har også med rose - Mary Magdalena - som plantes i bedet langs garasjeveggen. Får jeg blod på tann av det? Mer om roser senere ;-)

Det er ubeskrivelig deilig å endelig kunne sitte på egen trapp med en kopp te og se på blomstrende peoner mens ungene leker i hagen. Ver det ikke dette jeg drømte om? Ja; det er mye jobb som står igjen, mange vegger å male, mange esker å flytte. Men jeg kjenner at det ikke haster sånn lenger - her skal jeg være lenge - jeg har det ikke travelt. Jeg skal kose meg med sommer (hvis den kommer tilbake...) og hage, og puse opp ved siden av

På kvelden, etter at E har reist inn til Oslo og innflyttingskakegjestene har gått hjem, tar jeg meg i å liste meg rundt... Ungene sover på madrasser på det som skal være gjesterommet. Jeg tripper over gulvene for å ikke bråke. Radioen lavt på. Stearinlys i peisen. Plutselig går det opp for meg at jeg oppfører meg som om jeg skulle være gjest! Jeg må flire - og passer på å trampe litt ekstra i trappa neste gang!

Ingen kommentarer: